Danas se moda živi na internetu, i to veoma brzo, sem ako niste te sreće da je iskusite uživo u vodećim modnim metropolama. Da ne bude zabune, živi ona i na ulicama, ali tu sporije stiže, bar na ove naše, i ima drugačiji oblik od one koju vidimo na internetu. Jer ljudi koji stvarno žive modu (naravno, u ovoj priči se ne računaju oni koji nisu ni zainteresovani za tu sferu života), nisu ni zainteresovani za trendove koji haraju virtuelnim prostranstvom. Zapravo, svu modu (u nedostatku bolje reči, jer je reč moda suviše širokog značenja) bismo mogli podeliti na ona koja živi na internetu i onu koja je stvarna, plus bonus kategorija - ona koja predstavlja poluuspešan pokušaj prenosa virtuelne modu na ulicu. A kada na to sve dodamo lične stilove i aktuelne trendove, dobijemo jednu šarenu salatu različitih konzumenata svega što moda obuvata, pa tako imamo zanimljive kategorije ljubitelja mode, počevši od šopingholičarski nastrojenih lovaca na trendove, preko onih nezainteresovanih, pa sve do onih koji punim plućima žive svoj stil i povremeno udišu modu. Pomalo konfuzno, zar ne?
A čime smo se to već uveliko predozirali za ovu sezonu? Versace za H&M. Ili je već palo u zaborav? Kakvo je to samo kolektivno ludilo bilo! Oduševljenje, pomama, gotovo kolektivna histerija! Neverovatna sponzorisana ekspanzija na blogovima, a danas samo mesec dana kasnije, zatišje. No, verujem da je globalno ispiranje svesti ovom kolekcijom urodilo plodom. Naravno, njima.
A pastelne i neon boje iliti opsesija koju bismo mogli zvati sve vrste sladoleda u jednoj činiji? Proleće nije čestito ni zakucalo na vrata, a pastel mi je posatao dosadan i izapran. Realno, i previše omiljenog sladoleda može da škodi, pogotovo ako se pomešaju svi ukusi u jednoj porciji. Pa vas pitam, koliko pastela vi možete podneti? Hm, ja ne mnogo, što sam otkrila juče u Merkatoru, gde sam prolazeći pored Tally Weijla, u kome je sve vrištalo PASTEL i NEON, bukvalno doživela pravo silovanje receptora za boju, sa naknadnim flešbekovima, podrazumeva se. Još uvek mi pred očima trepere limun žuta i bledo pink.
A cveće neću ni pominjati, pogotovo duple i troduple doze cvetnih dezena. Ili prošlogodišnji color blok trend, pa Prada naočare, pa čuvene Lita i Zara cipele, neon Stachel torbe, i tako redom.
Photos: FGR, mode.newslicious.net
E sad, pošto je izbor ograničen na još ograničenije trižište, postavlja se pitanje kako se izboriti sa tim. Pa za početak, najbolje bi bilo jedno dobro brisanje memorije o tome šta je u trendu, pogotovo koje su najučestalije kombinacije i kako se šta nosi, pa poput naivnog deteta bez predznanja birati isključivo po ličnom nahođenju i ukusu. Ali kako to nije moguće ostaje pozivanje na čuvenu frazu "uzeti najbolje od trendova pa ih začiniti ličnim pečatom" što u realnosti uvek upali, jer kada se malo razmisli, svako ima svoj lični pečat. Nekome je on originalnost, a nekome nepopravljivi plagijator.
***